Monday, March 23, 2009

My Workouts As Of Late

Lately I've been performing k-bells 3x per week, interval sprints or hiking 2-3x per week, and yoga 5-7x per week. It's been working very well for me and I feel great everywhere- especially my back.

Here are a few of my latest workouts.

Warmup:
2 Min. Swings
1 Min. Pushups
2 Min. Lunges(1 min forward & 1 min reverse)

3 Rounds: 60/0, 1 Min. between Rounds

Down Dog
High Windmills right side
Down Dog
High Windmills left side
Down Dog
TGU right side
Down Dog
TGU left side
Down Dog

Cool Down:
Synergy Stretch

______________________
Warmup:
90 Swings(30 2 arm, 30 r & l)

Workout:
6 Min. One Arm Long Cycle @ 20kg
and 10rpm
6 Min. Half Snatch @ 20kg and 10rpm
3 Min. Alternating TGUs @ 20kg

A-Mountain Sprints

______________________
Warmup:
2 Min. Swings
1 Min. Pushups
2 Min. Lunges(1 min forward & 1 min reverse)

Workout:
6 Min. TGUs @ 20kg
6 Min. TGUs @ 24kg
5 TGU Reps @ 28kg

1 Hour Yoga Practice


______________________
Warmup:
2 Min. Swings
1 Min. Pushups
2 Min. Lunges(1 min forward & 1 min reverse)

Workout:
10 Min. Alternating Sledgehammer Set @ 4kg and 35rpm
This was easy. I need a heavier hammer.

5 Interval Sprints @ 15% incline & 10mph, 20s on and 1 min. off

1 rep TGU @ 32kg

40 Min. Yoga Practice
--
Bob Garon II,
IKFF & AKC certified Kettlebell Coach
(480)634-3250
---
Fitness Has Nothing To Do With Looking Good.
Website: http://www.bobgarontraining.com

Follow Me At:
Twitter: http://twitter.com/bobgaron
Facebook: http://tinyurl.com/bobgaronfacebook

No comments: